Kampanjande!

Fredag och lördag är det kampanjande på gator och torg. Själv var jag med lite i Båstad igår eftermiddag, både vid Lyckantorget och kort uppe i Boarp. Det är god stämning både i mötet med våra kommuninvånare och mellan oss som kampanjar. Det är helt enkelt kul med valrörelse!  

Idag var det Ängelholmarnas "M i centrum" där Pia Kinhult och jag pratade på Stortorget bl a om sjukvård (inga köer, att även kunna ta sig till andra landsting - inte minst Halmstads sjukhus - och att moderaterna kräver ambulans i Förslöv dygnet runt året om) och fler arbetsplatser (mindre byråkrati för företagare, lägre tröskel för nyanställningar, mer fokus på arbete än på bidrag).

Igår förmiddag åkte Hans Wallmark och jag till Kungsbacka. Vi ingår i ett forskningsprojekt med några kommunstyrelseordförande från Skåne, Halland och Västra Götaland (tror jag har skrivit om det förrut). Det började på Lars Elofsons tid, så jag har bara varit med två gånger. Denna gång handlade samtalet om kommuners olika samarbete. Nästa möte i december ska det handla om kommunstyrelseordförandes olika roller: dels som kommunföreträdare och dels som partiföreträdare. I mars ska vi sen få en försmak av resultatet av projektet - spännande.

Har just tagit fram lite statistik ang. Båstad inför måndagens tv-intervju (TV4 Öresund/Halland i morgonsoffan) om Båstads låga arbetslöshet. Vi ligger, tillsammans med Örkelljunga, lägst i Skåne!

Nu väntar de sista förberedelserna inför kvällens kräftskiva. Det blir i relativt liten skala, vi blir elva. Men det ska bli mycket gott och kul!

Kommentarer:
Postat av: Michael

Hej Anette!

Det var kul att se dig på tv4-morgon tv idag, statistiken med mera var mycket bra. Regeringsskifte nästa!

Mvh, Michael

2006-08-21 @ 09:31:16

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits