Namnändring

Igår blev jag vald till kommunstyrelsens ordförande från 1/2 2006. Det innebär att jag får ändra namnet på bloggen eftersom det är ett heltidsuppdrag. Det ska bli både roligt och spännande - samtidigt som det är rätt nervöst... Förväntningarna är höga och det är valår... Men jag får göra mitt bästa och så får vi helt enkelt se hur det går.

Har inte riktigt koll på vad som har hänt sedan sist, tiden går så fort att det är svårt att hänga med. Vi hade förbundsstyrelsemöte i Malmö i måndags. Det blir en del diskussioner av praktisk natur inför valet. Samtidigt är den sociala biten trevligt - speciellt bilresan upp och ner när man har turen att vara några stycken i bilen. Då kan man snacka lite avslappat eftersom det ändå inte finns något annat att göra.

På lördag ska m-kvinnorna träffas i Malmö. Jätteroligt! Vi är 36 engagerade kvinnor anmälda som ska lära känna varandra och diskutera hur vi ska arbeta framöver. Och veckan efter är det dags för Nordiska Rådets konferens WoMen and Democracy i S:t Petersburg, där jag är en av dem som ska dra i en workshop. Så visst är det full fart vid sidan av jobbet!




Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits