Nästan tillbaka i vardagen

Nästan, nästan! En resa till Stockholm den kommande veckan, efter det tror jag det blir normal vardag med enbart jobb och möten. Det var ett tag sedan och jag riktigt längtar!

Har redan glömt vad som hände förra veckan, förutom styrelsemötet med fullmäktigegruppen, intervjun med Laholms Tidning och två dagar mötet med jobbet i Åhus (upplevde mitt första ålagille! Trevligt!).

I helgen hade jag tänkt ta det lugnt. Kände att jag behövde det efter de senaste veckorna. Istället blev det en hel del gjort, mer än förväntat. Oljade golvet till loftet i stallet (det börjar närma sig färdigställande! Innan jul ska jag försöka hinna lasera träväggarna, måla de putsade innerväggarna och behandla bjälkarna... det arbete som skulle gjorts i somras...). Därutöver födelsedagskalas hos kusin, strukning av skjortor och artikelskrivande till vår lokala moderata tidning, M-kontakt.

La även ut artiklarna på min moderata hemsida (än så länge
www.skane.moderat.se/anetteakesson, håller på att flytta över till Skånemoderaterna). Har även uppdaterat min "privata" hemsida www.akesson.info ... Ja, jag hör hur det låter... Kanske vore lämpligt att fokusera? (Jag sköter dessutom m-kvinnorna i Skånes hemsida www.skanemoderaterna.se/m-kvinnor och Bjäremoderaternas www.skane.moderat.se/bastad som också den ska flyttas över ...). Kanske inte så konstigt att jag känner att tiden inte räcker till?

Såg två bra filmer i helgen: Man on Fire med bl a Denzel Washington och The Terminal med Tom Hanks.

Har tyvärr lite dåligt koll på Tyskland. Men jag såg lite spekulationer om ministrar - de ska tydligen gå ut med information imorgon.

Dagens deppiga information är väl annars det som sändes i Kaliber: män och kvinnor som polisanmäler brott behandlas olika. Sannolikheten för utredning är störst om Du är man, till och med dubbelt så stor om Du är svensk man jämfört med utländsk kvinna (det andra extrema). Suck. Detta i Sverige idag! Hur kan man INTE vara feminist och vilja ändra på detta....? 


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits