Läsning

Kunde knappt lägga ifrån mig boken om "Maktspel, rollspel, övertygelse - politiken i praktiken" (se även gårdagens blogg)... Så nu är den läst! Den var verkligen bra, både tänkvärd och konkret. Ren allmänbildning egentligen men även användbar som handbok för oss fritidspolitiker. Jag kommer framöver att slå upp i den då och då, framförallt när det gäller roller, mål, makt, omvärldsanalys och förändringsarbete. D v s ganska ofta!

Det har varit en riktigt skön söndag! Tyvärr är hunden inte riktigt pigg så det blir kortare promenader än vanligt. Å andra sidan innebär det mer tid för annat. Hann läsa igenom KSAU-handlingarna (kommunstyrelsens arbetsutskott) inför morgondagen ordentligt, vilket känns bra. Det ska bli spännande, förresten. Jag har visserligen tjänstgjort någon enstaka gång tidigare men detta blir första mötet jag går in där det är tänkt att jag ska vara med även vid nästkommande möte (så att säga).
 
Har även tvättat några maskiner och sett en bra film (Broderier, fransk film). Resten av kvällen går till lite sudoku och min deckare.... Bra uppladdning inför kommande vecka. Ska nu bara slå pappa en signal (Fars Dag).

Kommentarer:
Postat av: Per Åhlström

Författaren till Maktspel, Rollspel, Övertygelse - politiken i praktiken, tackar för berömmet.

2006-01-10 @ 20:25:03

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits