En dag med möten...

Trots att det varit det ena mötet efter det andra har det ändå varit en omväxlande dag. Efter ett kort budget- och bokslutsmöte (den ekonomiska prognosen för 2005 ser bra ut) var det dags för ksau (kommunstyrelsens arbetsutskott). Jag har varit med några få gånger tidigare under mandatperioden men nu är det lite mer på allvar. Lars E och jag hade gått igenom ärendena vilket kändes tryggt. Det är riktigt roligt att sitta med fyra andra, från olika partier, och (mestadels) resonera sig fram till bra lösningar. Det är lite annorlunda än i t ex kommunfullmäktige.

Några ideologiska diskussioner får man dock unna sig! Själv har jag lite svårt för att vi säljer ut en del fastigheter billigt till vårt kommunala bostadsbolag. Så det gick jag emot. (Det hjälpte inte, jag var ensam.) I min värld skulle vi ha fler som byggde hyreslägenheter i Båstad om Båstadhem hade samma villkor som andra aktörer. Dessutom känns det som om kommuninvånarna luras på pengar... Men de övriga partierna håller inte med.

Vi gick även igenom kommunstyrelsens delegationsordning (nyttigt), diskuterade lite om Hemmeslöv och tennis.

Och på kvällen hade moderaterna arrangerat ett möte där Hotell Skansen och Båstads Hamn fick presentera sig och sina planer, därutöver fick folk lära känna mig lite (som blivande kommunalråd). Vi var ca 100 personer! Kul! Och bra att veta att det finns potential - om bara programmet är intressant!



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits