Tidningsrubriker

Efter onsdagens kommunfullmäktige är rubriken på Båstad-sidan i NST "Kommunen håller fast vid sitt sopavtal". I lördags står på Ängelholms-sidan i samma tidning "Hopp om ändrat avtal om sopor". Båda rubrikerna är korrekta - men går det att ana att det ligger exakt samma beslut bakom? Båstad och Ängelholm är nämligen överens om hur avtalet ska hanteras och har fattat samma beslut. Det är inte så lätt för läsaren att förstå detta från rubrikerna (däremot står det i lördags-texten). Även ur mitt personliga perspektiv är skillnaden stor: den första rubriken orsakar arga samtal med folk som vill lämna moderaterna. 

En annan sak som är lite svår att hänga med i är opinionsundersökningarna. I gårdagens Skop hade vänsterblocket gått om det borgerliga blocket. Men i dagens Sifo-undersökning är ordningen återställd (ur mitt perspektiv) och den borgerliga alliansen har ett klart försprång. Å andra sidan är det enbart statusen den 17/9 2006 som gäller...

Kan knappt röra mig. Målade en stor del av gårdagen (stallet) och håller även på idag. Tar just en hund-rastning-och-lunch-paus, sen är det dags igen. Hoppas bli färdig idag så jag slipper tänka på målning under julhelgen... 

Kommentarer:
Postat av: Christina Örtendahl

Finns det verkligen folk som lämnar partiet för en sådan - ursäkta uttrycket - "skitsak"? Kan det vara en "sopa" som inte vill ha nya kvastar i stadshuset?

Beträffande opinionsmätningarna så bekräftar de den bild jag har av kommissionens rapport och dess politiska efterspel. Sossarna har tappat folks förtroende och centern (läs Maud) har vunnit människors hjärtan.

Lycka till med målningen!

2005-12-19 @ 19:11:41

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits