Måleri, målera...

Tog faktiskt tag i ett av måleriprojekten! Som vanligt tog det mycket längre tid än planerat... I princip gick hela förra veckan åt att måla över tapeten i köket-, mat- och vardagsrummet om man tar hänsyn till följdprojekten (och då har jag ändå inte målat om fönster- och golvfoder som ser lagom glada ut nu när väggarna är vita). Det känns ändå bra och vädret var perfekt för inomhusmåleri.

 

I övrigt har jag läst en del. Har avslutat den intressanta Stalin-biografin (vilket gör att jag visserligen kommer att fortsätta använda mitt sovjetiska armébälte men med lite betänksamhet) och slukat Dan Glimnes Pokerhandboken. Efter senaste Arne Dahl-deckaren har jag nu påbörjat Liftarens guide till galaxen. Den känns som ett (trevligt!) måste i dessa dagar.

 

En tjock lunta har anlänt. Det är motionerna inför partistämman 25-28 augusti som ska plöjas igenom. Men jag skjuter på det politiska några dagar till... Håller mig allmänt uppdaterad. Bl a spännande att följa läget i Tyskland (antagligen nyval i september. Hur 17 ska de hinna få till ett parlamentsval på så kort varsel!? Vänster-högern ligger jämnt i opinionsmätningarna. Får Tyskland en första kvinnliga förbundskansler?) Sedan var det en intressant debattartikel i dagens Dagens Nyheter: om kvinnors dödlighet i hjärt-kärlsjukdomar. Tidigare har man trott att det är den vanligaste dödsorsaken för män, inte kvinnor. Senaste forskningen visar att det är vanligare för kvinnor än män att dö av hjärt-kärlsjukdomar. Hur kan det vara så okänt? Hoppas nu det kommer forskas ordentligt på symptom, biverkningar och följdsjukdomar även för kvinnor. Det är lite makabert intressant att läkemedelsföretagen ger intrycket av att inte ta hänsyn till 50% av befolkningen vid framtagandet av mediciner...


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits